الأحد، 17 أكتوبر 2010

كنـــــت خيـــــال




كنت خيـــال



ليه يا حبيبتى رحتى وغبتى وسيبتى القلب فى مر ونار



عقلى احتار ليل ونهار بفكر فيكى سارح فى ليالى سهر فى عنيكى



وصلتينى حبيبتى لفين مش عارف حتى طريقى منين



معقول انا كنت ليكى محـــال حاسس انى كنت خيـــــال



فكرت هعيش عمرى اتهنى كنت معاكى عايش فى الجنة



اتحول حبك ليه لخيــــال حياتى من غيرك حبيبتى محـــــال



ليل ونهار دموع وانين الحب الصادق اجيبه منين



حبك انتى حبيبتى حياتى وبعدك عنى يبقى مماتى



قليلى حبيبتى اجيلك فين ضى عنيكى طريقه منين



لو فى النار ادخلها عشانك تداوينى بحبك يشفينى حنانك



اوعى تكونى نسيتى الذكرى ويبقى حبى مجرد فكرة



انتى ليا حبيبتى الشمس تطلع تعلا لبكره وامس



وطول العمر طاله عليا بدفا وحنان وجودك جنبى كله امان



فاكرة كل مكان رحناه يشهد على حب عظيم عشناه



وسمع كل كلام فى الحب احنا قلناه يبقى ذكره عايشه معاه بتفكره بينا



كنا احلى اتنين عاشقين نظرة عينك بتخلينى سعيد لسنين



ولمسه ايدك بتحسسنى ان انا انسان ليا كيان ليا حبيبه



منى قريبه شايله عنى كل همومى بتفرحنى وتنسينى كل شجونى



فداكى عمرى فداكى الروح انا من غيرك اعيش مجروح



حبيبتى انا جيت الدنيا عشانك وقلبى نبضه بنبع حنانك



قلبى ليكى هوة مكانك هوة كيانك حبه كله حبيبتى عشانك



عمرى مكنت اتصور يوم ابات من غيرك كده مهموم



واحس انى كنت خيال ارجعى خلى فراقنا محال



بحبك حب يهز جبال بحبك حب عدد فى رمال



بحبك حب زهور لنداها بحبك حب طيور لغناها



بحبك حب لو طلع السما ينورها وينور شمسها وقمرها



ولو نزل على الارض يخضرها ولو طل على الورود يزهرها



بحبك حب لو طلع من روحى يدمرها ولو فضل فيها يصبرها



بحبك حب لو طلع الشمس يخرجها عن مدارها



ولو شافه القمر نور الارض بكواكبها ونجومها واقمارها



هوة ده حبى ليكى جوة قلبى يا ريت يكفيكى



الحب الصادق لقيته فيكى لقيته فى قلبك



عودى حبيبتى انا مستنيكى اعيش العمر وايدى فى اديكى



























هناك 3 تعليقات:

  1. معـزوفه رائعه عُزفت هٌنا
    كُنت بين أحرفها سأرحه ومتعجبه
    وأردد مبدعٌ هو من كتبها ,
    ولـلآبداع صفحة جديده معك
    أرتقبها دائماً ي جميل |ّ
    لـ قلبك أمان بحجم السماء }...

    ردحذف
  2. من الراجع ان تعطر سطورى بعطرك الفواه برائحه من انقى واجمل روائح الجنه وورودها يا من انحنى امامك اعجااااااااااااااابا وتقديييييييييييرا واحتراما
    بكل الود فديتك رفيقتى العزيزة الغاليه وجدان

    ردحذف

قليلون الذين يدخلون القلب ولن يخرجوا أبدااا