الاثنين، 21 مارس 2011

فرصـــــة أخـــيرة






    فرصـــــة أخـــيرة 
                                   


لحظة تعالى  حبيبتى ثوانى 


سايبة القلب ورايحة لفين


جوة القلب ده منك جرح كبير


ارجوكى تعالى محتاج تفسير




عقلى خلاص انا فيكى اتحير 


حبك ليا حبيبتى اتغير




الاشواق يقابلها فراق 


والحنية تبقى اسية




فين الشوق واللهفة عليا 


لمة كنت شوية بغيب




فين نظرات كلها حنية 


لمة عيونك كانت ليا




فين الضمة بعد الفرقة 


دنا محتاجها قوى بحرقة




حبيبتى انا عارفك ايوة انا حاسك




حبى فى قلبك ساكن فيه 


طول العمر ومش تداريه




ليه تختارى انتى وداعنا 


ليه تختارى بس ضياعنا




ليه هتخلى قلوبنا حزينة 


بعد الدنيا ما ضحكت لينا




 وانا فى حضنك ليه  بتشد 


ده يبقى ايه يتسمى بجد




بنسى الدنيا وانا وياكى 


بلاقى نفسى وانا معاكى




حبك ليا خلانى انسان 


بعد ضياع بعد الحرمان




خليكى حبيبتى جنبى مفيش  


غيرك انتى فى الدنيا مليش




خليكى معاية نسينى احزانى


انتى فرحى وعمرى كيانى


*************

ما اجمل السماح بين الاحباب 

وما أجمل الرجوع بعد الغياب

وما أجمل من حب ويصفح ويعزر 
وما اجمل الدنيا بوجود المحبين
وما اروع من الحب فى قلوب المشتاقين

حســـام الشرقاوى


هناك 3 تعليقات:

  1. عآشق آلمـلآك..~
    رغم همسات الالم المبعثره هنا وهناك
    الا ان حرفك الجمنى اشعر بسلاسته وعذوبته
    رائع ذلك عن الحب
    آلحب وما ادراك ما الحب
    لا يعرف عذوبته وصعوبته الا من ذاق حلاوته ومرارته
    متناقضات عاشرت قوافينا وعشنا حروفها
    تتحدث عن العشق وعذابه
    انيق الحرف
    تعمقت فى القراءه
    وتلذذت بارتشاف حرفك
    اوعدك سوف يبقى مقعدى محجوز لديك
    مثير واكثر
    دمت بخير..

    ردحذف
  2. ملاك الرقه والزوق المبدعه وجـــدان
    رغم الالم وجودك زال كل الالم
    وزغم الحزن مرورك فرح ونعم
    كلك رقه كلك زوق كلك نغم
    بكل حروف الحب اوصفك ملكه
    بكل شوق القلوب اهديكى قلبى ونبضه
    يا ترى يرضيكى والله ولا كل الدنيا
    تسوى نظرة من عنيكى ولا تكفيكى

    انحنى امامك يا مبدعه الاقلام النابضه
    تقبلى حروفى يا ارق من نسيم الفجر

    ردحذف
  3. روعه يا حسام
    ربنا يحفظك ويحميك
    ♥♥♥♥
    روز

    ردحذف

قليلون الذين يدخلون القلب ولن يخرجوا أبدااا